Om KLE-art


For ukendte forfattere er publikationsbranchen hård. Det kan være særdeles svært at overbevise etablerede forlag om salgbarheden i deres ideer. Det gjaldt også for bogen "Mormors mad". Konceptet med at tage de kendte danske retter og tviste dem i en nutidig retning, men stadig anvende stort set de samme råvarer, var umulig at sælge - trods høflig interesse fra diverse store forlag.
Som konsekvens blev Kle·art dannet. Allerede et år efter udgivelsen af "Mormors mad" var 1. oplag på 3900 stk. udsolgt. Ved Gourmand Awards i Beijing modtog bogen som den ene af kun to danske titler en pris: "The Special Award of the Jury" for idé og æstetik. Konklusionen for forlaget blev, at det kan betale sig at forfølge en stålsikker tro på en idé. 
Over 40 bøger senere er nerven og lysten til at lave bøger af høj kvalitet med æstetik og  formidling stadig i højsædet. 
Du kan læse mere om, hvilke bøger der er blevet en del af vores fantastiske bogunivers her.